Friday, July 1, 2011

minggu ke-26 (2011)

MINGGU KE 26 (2011) CHIN SHWEE CHYANG (S.28191)

Tarikh : 27.6.2011 (Isnin)

Kelas : 1L, 1C

Matapelajaran : Pendidikan Sivik dan Kenegaraan

Masa ; 12:50-1:00, 4:35-5:45

Tema 3 : Hidup Bermasyarakat

Unit 5 : Aktiviti 5B, 5C dan 5D

Objektif : Pada akhir pelajaran ini, murid dapat :

i.mengenal pasti faedah menlibatkan diri dalam menjayakan sukan sekolah.

ii.menghormati pelbagai kebolehan dan pendapat dalam komuniti sekolah.

iii.melibatkan diri dalam aktiviti keceriaan sekolah dan menghargai keceriaan sekolah.

Aktiviti :

i.perbincangan

ii.membuat latihan

iii.salin nota.

Nilai : hemah tinggi

ABM : buku teks

Refleksi : pelajar dapat menghuraikan cara untuk meningkatkan keceriaan sekolah dan memahami kepentingan menghormati pelbagai kebolehan dan pendapat dalam komuniti sekolah.

日期 : 28.6.2011 (星期二)

科目 : 华语

班级 : 3GH

时间 : 11:00-12:40

课题 : 十九,雨树

层次 : 3.1a(i)层次一

预果 : 学生能赏析现代文

活动 :

i) 简介作者,分析内容

ii) 朗读课文,理解大意

iii) 讲解,分析内容

iv) 分组讨论

v) 订正,做练习

道德价值 : 爱护环境

教具 : 课文

思维技能 : 作出预测

反思 : 学生能理解课文内容

Mata pelajaran : Pendidikan Seni Visual

Masa : 2:00-3:10

Kelas : Peralihan

Unit Pembelajaran :Asas Seni reka

Tajuk : Unsur seni ruang

Aktiviti : 1. Penerangan guru

a. Guru mengedarkan gambar dan menyuruh pelajar melukis gambar

Tersebut dan menyusun objek di tempat yang betul.

2. Aktiviti pelajar

a. palajar melukis gambar dengan menyusun objek tersebut pada

temoat yang tersebut.

b. Mewarna gambar yang dilukis.

Objektif Modul : Meneroka pelbagai unsur seni dan prinsip rekaan dalam asas

Seni reka.

Objektif pembelajaran dan pembelajaran : pelajar dapat menyatakan wujudnya

Pelbagai unsure seni reka dalam

Objek ciptaan manusia.

Keperluan ; kertas warna , kertas lukisan, pensel warna, contoh lukisan

Prosedur : 1. Menyatakan wujudkan pelbagai unsur seni dalam alam objek

Ciptaan manusia.

2. menyatakan wujudnya prinsip rekaan dalam alam dan objek

Buatan manusia.

Refleksi : guru menunjukkan beberapa contoh tempat letak objek mengikut perspektif yang sesuai.

科目 : 华语

班级 : 2ABC

时间 : 2:35-3:10

课题 :语文知识

层次 :修辞复习

活动 :

i) 复习修辞种类

ii) 举例说明

iii) 做练习

iv) 订正

道德价值 : 谨慎

教具 : 习题

思维技能 : 作出分类

反思 : 一小部分学生语文知识差

日期 : 29.6.2011 (星期三)

科目 : 华语

班级 : 3ABC

时间 : 11:00-12:40

课题 : 十九,雨树

层次 : 3.1a(i)层次一

预果 : 学生能赏析现代文

活动 :

i) 简介作者,分析内容

ii) 朗读课文,理解大意

iii) 讲解,分析内容

iv) 分组讨论

v) 订正,做练习

道德价值 : 爱护环境

教具 : 课文

思维技能 : 作出预测

反思 : 学生能理解课文内容

科目 : 华语

班级 : 2 GH

时间 : 2:35-3:10

课题 :语文知识

层次 :修辞复习

活动 :

i) 复习修辞种类

ii) 举例说明

iii) 做练习

iv) 订正

道德价值 : 谨慎

教具 : 习题

思维技能 : 作出分类

反思 : 一小部分学生语文知识差

日期 : 30.6.2011 (星期四)

科目 : 华语

班级 : 2ABC

时间 : 1130 1240

课题 : 十六,词二首

层次 : 3.1a(i)层次一 ,3.1b(i)层次2

预果 : 学生能赏析古典文学

活动 :

i) 简介作者,时代背景。

ii) 学生朗读词

iii) 讲解内容,词语

iv) 口头翻译

v) 分组翻译

vi) 讨论

道德价值 : 爱国,感恩

教具 : 课文

思维技能 : 作出预测

反思 : 学生能理解课文内容

科目 : 华语

班级 : 3GH,3ABC

时间 : 2:35-3:10,4:35-5:10

课题 : 十九,雨树

层次 : 名句精华

预果 : 学生能赏析名句并理解含义

活动 : i) 简介作者,出处

ii) 引导学生说出名句的含义

iii)指名学生说出名句的含义

iv) 朗读名句

v) 做练习,订正

vi) 抄写名句

道德价值 : 崇高的品德

教具 : 挂 图

思维技能 : 作出分类

反思 : 学生理解含义

日期 : 1.7.2011 (星期五)

科目 : 华语

班级 : 2GH

时间 : 1130 1240

课题 : 十六,词二首

层次 : 3.1a(i)层次一 ,3.1b(i)层次2

预果 : 学生能赏析古典文学

活动 :

i) 简介作者,时代背景。

ii) 学生朗读词

iii) 讲解内容,词语

iv) 口头翻译

v) 分组翻译

vi) 讨论

道德价值 : 爱国,感恩

教具 : 课文

思维技能 : 作出预测

反思 : 学生能理解课文内容

Kelas : 1A

Matapelajaran : Pendidikan Sivik dan Kenegaraan

Masa ; 4:00-5:10

Tema 3 : Hidup Bermasyarakat

Unit 5 : Aktiviti 5B, 5C dan 5D

Objektif : Pada akhir pelajaran ini, murid dapat :

i.mengenal pasti faedah menlibatkan diri dalam menjayakan sukan sekolah.

ii.menghormati pelbagai kebolehan dan pendapat dalam komuniti sekolah.

iii.melibatkan diri dalam aktiviti keceriaan sekolah dan menghargai keceriaan sekolah.

Aktiviti :

i.perbincangan

ii.membuat latihan

iii.salin nota.

Nilai : hemah tinggi

ABM : buku teks

Refleksi : pelajar dapat menghuraikan cara untuk meningkatkan keceriaan sekolah dan memahami kepentingan menghormati pelbagai kebolehan dan pendapat dalam komuniti sekolah.

No comments: