Friday, February 11, 2011

Minggu ke 6 (2011)

MINGGU KE 6 (2011) CHIN SHWEE CHYANG (S.28191)

Tarikh : 7.2.2011 (Isnin)

Kelas : 1L, 1C
Matapelajaran : Pendidikan Sivik dan Kenegaraan
Masa ; 12:50-1:00, 4:35-5:45
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Unit 1 : Identiti Diri- (aktiviti 1C-Tokoh yang saya sanjung)
Objektif : Pada akhir pelajaran ini, murid dapat :
i.menyatakan kepentingan mengembangkan potensi diri.
ii.mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri.
iii.menghangai sumbangan tokoh yang disanjungi.
Aktiviti : i.perbincangan
ii.kerja kumpulan- mencari matlumat tokoh yang disanjungi dan
senaraikan sifat-sifat tokoh tersebut yang boleh dicontohi.
Nilai : hemah tinggi
ABM : buku teks
Refleksi : pelajar dapat menyatakan sebab tokoh yang mereka sanjung.


日期 : 8.2.2011 (星期二)

科目 : 华语
班级 : 3GH
时间 : 11:00-12:40
课题 : 五, 我把麻雀养在天空
层次 : 3.1a(i)层次一
预果 : 学生能赏析现代文
活动 : i) 简介作者课文,分析内容
ii) 朗读课文,理解大意
iii) 讲解,分析内容
iv) 分组讨论
v) 订正,做练习
道德价值 : 爱护环境
教具 : 课文
思维技能 : 找出原因和结论
反思 : 学生能理解课文内容

科目 : 华语
班级 : 2ABC
时间 : 2:35-3:10
课题 : 五,香菇蔕
层次 : 名句精华
预果 : 学生能赏析名句并理解含义
活动 : i) 简介作者,出处
ii) 引导学生说出名句的含义
iii)指名学生说出名句的含义
iv) 朗读名句
v) 做练习,订正
vi) 抄写名句
道德价值 : 崇高的品德
教具 : 挂 图
思维技能 : 作出分类
反思 : 学生理解含义


Subjek : PSV
Kelas : Peralihan
Masa : 3:25-4:35
Bidang : Penghasilan Seni Visual
Tajuk : Corak
Objektif : Pelajar dapat menggunakan daya kreaktif mereka mnghasilkan pelbagai corak yang menarik dan menyusun dengan menarik.
Aktiviti :
i) Penerangan tajuk
ii) tunjuk contoh corak yang telah digunting.
iii) tunjuk caran menggunting corak
iv) pelajar menggunting corak yang dikendaki.
Bahan : kertas lukisan, gunting, gam dan kertas warna
Nilai : mencintai alam
Refleksi : pelajar berusaha menghasilkan corak yang menarik.

日期 : 9.1.2011 (星期三)

科目 : 华语
班级 : 3ABC
时间 : 11:00-12:40
课题 : 五, 我把麻雀养在天空
层次 : 3.1a(i)层次一
预果 : 学生能赏析现代文
活动 :
i) 简介作者课文,分析内容
ii) 朗读课文,理解大意
iii) 讲解,分析内容
iv) 分组讨论
v) 订正,做练习
道德价值 : 爱护环境
教具 : 课文
思维技能 : 找出原因和结论
反思 : 学生能理解课文内容


科目 : 华语
班级 : 2ABC
时间 : 2:35-3:10
课题 : 五,香菇蔕
层次 : 名句精华
预果 : 学生能赏析名句并理解含义
活动 : i) 简介作者,出处
ii) 引导学生说出名句的含义
iii)指名学生说出名句的含义
iv) 朗读名句
v) 做练习,订正
vi) 抄写名句
道德价值 : 崇高的品德
教具 : 挂 图
思维技能 : 作出分类
反思 : 学生理解含义



日期 : 10.1.2011 (星期四)

科目 : 华语
班级 : 2G
时间 : 11:30-12:40
课题 : 五, 香菇蒂
层次 : 3.1a(i)层次一
预果 : 学生能赏析现代文
活动 : i) 简介作者课文,分析内容
ii) 朗读课文,理解大意
iii) 讲解,分析内容
iv) 分组讨论
v) 订正,做练习
道德价值 : 孝顺
教具 : 课文
思维技能 : 阐明因果关系
反思 : 学生能理解课文内容

科目 : 华语
班级 : 3ABC,3GH
时间 : 4:35-5:10, 2:35-3:10
课题 : 五,我把麻雀养在天空
层次 : 名句精华
预果 : 学生能赏析名句并理解含义
活动 : i) 简介作者,出处
ii) 引导学生说出名句的含义
iii)指名学生说出名句的含义
iv) 朗读名句
v) 做练习,订正
vi) 抄写名句
道德价值 : 崇高的品德
教具 : 挂 图
思维技能 : 作出分类
反思 : 学生理解含义

日期 : 11.1.2011 (星期五)

科目 : 华语
班级 : 2GH
时间 : 11:30-12:40
课题 : 五, 香菇蒂
层次 : 3.1a(i)层次一
预果 : 学生能赏析现代文
活动 : i) 简介作者课文,分析内容
ii) 朗读课文,理解大意
iii) 讲解,分析内容
iv) 分组讨论
v) 订正,做练习
道德价值 : 孝顺
教具 : 课文
思维技能 : 阐明因果关系
反思 : 学生能理解课文内容


Kelas : 1A
Matapelajaran : Pendidikan Sivik dan Kenegaraan
Masa ; 4:00-5:10
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Unit 1 : Identiti Diri- (aktiviti 1C-Tokoh yang saya sanjung)
Objektif : Pada akhir pelajaran ini, murid dapat :
i.menyatakan kepentingan mengembangkan potensi diri.
ii.mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri.
iii.menghangai sumbangan tokoh yang disanjungi.
Aktiviti :
i.perbincangan
ii.kerja kumpulan- mencari matlumat tokoh yang disanjungi dan
senaraikan sifat-sifat tokoh tersebut yang boleh dicontohi.
Nilai : hemah tinggi
ABM : buku teks
Refleksi : pelajar dapat menyatakan sebab tokoh yang mereka sanjung.


日期 : 12.1.2011 (星期六)


科目 : 华语
班级 : 2AC
时间 : 1:45-2:15
课题 : -
层次 : 摘录要点
预果 : 学生能正确地摘录要点
活动 : i) 复习摘录要点的及技巧
ii) 朗读短文
iii)分析,讨论要点
iv) 找出要点
v) 做练习
vi) 订正
道德价值 : 理智
教具 : 习题
思维技能 : 鉴定资料的确实性
反思 : 大部分学生能摘录到要点

Subjek : PSV
Kelas : Peralihan
Masa : 2:30-3:30
Bidang : Penghasilan Seni Visual
Tajuk : Corak
Objektif : Pelajar dapat menggunakan daya kreaktif mereka mnghasilkan pelbagai corak yang manarik dan menyusun dengan
Menarik.
Aktiviti : i) Penerangan tajuk
ii) tunjuk contoh corak yang telah digunting.
iii) tunjuk caran menggunting corak
iv) pelajar menggunting corak yang dikendaki.
Bahan : kertas lukisan, gunting, gam dan kertas warna
Nilai : mencintai alam
Refleksi : pelajar berusha menghasilkan corak yang menarik.

No comments: