Sunday, August 17, 2014

M32(2014)

MINGGU KE 32 (2014)                                                              CHIN SHWEE CHYANG (S.28191)

日期 :   4.8.2014 (星期一)

科目  :  华语                         
班级  :  2G                          
时间  :  11:30-12:40
课题  : 十九,学问与怀疑
层次  :  3.1a(i)层次一    
预果  :  学生能赏析现代文
活动  : 
i)   简介作者,分析内容
ii)  朗读课文,理解大意
iii) 讲解,分析内容
iv)  分组讨论
v)   订正,做练习
道德价值  :  理智                              
教具  :  课文
思维技能  :  做出分类                         
反思  :  学生能理解课文内容

科目  :  华语                         
班级  :  预备班                        
时间  :  2:00-3:10
课题  :  十五,确立目标
层次  :  251    
预果  :  学生能赏析现代文
活动  : 
i)   简介作者,分析内容
ii)  朗读课文,理解大意
iii) 讲解,分析内容
iv)  分组讨论
v)   订正,做练习
道德价值  :  勇敢,坚强                            
教具      :  课文
思维技能  :  解决问题       
反思      :  大部分学生能理解课文内容


Kelas  :  1B
Matapelajaran   :  Pendidikan Sivik dan Kenegaraan
Masa  :  3:25-4:35
Tema  4  :  Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysai
Unit 6  :  Cerita Rakyat Pelbagai Kaum (6A.6B)
Objektif  :  Pada akhir pelajaran ini, murid dapat  :
i.Mengenal pasti pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat pelbagai kaum.
ii.mengapresiasi cerita pelbagai rakyat.                     
iii.menghargai usaha-usaha yang dilakukan oleh pelbagai pihak untuk meningkatkan kesedaran tentangan pentingnya cerita rakyat.
Aktiviti  : 
i.       pelajar membaca cerita rakyat pelbagai kaum
ii.     pelajar diminta mengatakan pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat.
iii.    Membincangkan tentang usaha-uasah yang telah dilakukan untuk meningkatkan kesedaran tentang pentingnya cerita rakyat.
Nilai  :  hormat-menghormati
ABM  :  buku teks
Refleksi  : pelajar dapat mengatakan pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat pelbagi kaum.

                    
日期  :  5.8.2014 (星期二)

科目  : 华语                         
班级  : 1ACH                          
时间  : 11:30-12:40
课题  : 十三,我是谁?
层次  :  3.1a(i)层次一 ,3.2c(i)层次一   
预果  :  学生能赏析现代文
活动  : 
i)  简介作者,分析内容
ii)  朗读课文,理解大意
iii) 讲解,分析内容
iv)  分组讨论
v)   订正,做练习
道德价值  :  整洁                              
教具  :  课文
思维技能  :  比较异同                          
反思  :  学生能理解课文内容


Kelas  :  1E
Matapelajaran   :  Pendidikan Sivik dan Kenegaraan
Masa  :  3:25-4:35
Tema  4  :  Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysai
Unit 6  :  Cerita Rakyat Pelbagai Kaum (6A.6B)
Objektif  :  Pada akhir pelajaran ini, murid dapat  :
i.Mengenal pasti pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat pelbagai kaum.
ii.mengapresiasi cerita pelbagai rakyat.                     
iii.menghargai usaha-usaha yang dilakukan oleh pelbagai pihak untuk meningkatkan kesedaran tentangan pentingnya cerita rakyat.
Aktiviti  : 
iv.     pelajar membaca cerita rakyat pelbagai kaum
v.       pelajar diminta mengatakan pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat.
vi.     Membincangkan tentang usaha-uasah yang telah dilakukan untuk meningkatkan kesedaran tentang pentingnya cerita rakyat.
Nilai  :  hormat-menghormati
ABM  :  buku teks
Refleksi  : pelajar dapat mengatakan pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat pelbagi kaum.




日期  :  6.8.2014 (星期三)

科目  :  华语                         
班级  :  2ABC                           
时间  :  11:30-12:40
课题  : 十九,学问与怀疑
层次  :  3.1a(i)层次一    
预果  :  学生能赏析现代文
活动  : 
i)   简介作者,分析内容
ii)  朗读课文,理解大意
iii) 讲解,分析内容
iv)  分组讨论
v)   订正,做练习
道德价值  :  理智                              
教具  :  课文
思维技能  :  做出分类                         
反思  :  学生能理解课文内容

科目  :  华语                         
班级  :  2G                           
时间  :  2:00-2:35
课题  :  -
层次  :  文言文理解     
预果  :  加强学生对文言文的理解
活动  :
 i) 朗读课文,理解大意
ii)讲解字词,分析内容
iii) 分组讨论
iv)  订正
v)   做练习
道德价值  :  爱护环境                          
教具  :  课文
思维技能  :  作出预测                          
反思  :  学生能理解短文内容


科目  :  华语                                                                 班级  :  1ACH                                                                  时间  :  4:35-5:10
课题  :  -
层次  :  文言文理解     
预果  :  加强学生对文言文的理解
活动  :
 i) 朗读课文,理解大意
ii)讲解字词,分析内容
iii) 分组讨论
iv)  订正
v)   做练习
道德价值  :  中庸                          
教具  :  短文
思维技能  :  作出预测                          
反思  :  学生能理解短文内容


科目  :  华语                        
班级  :  3CDE                            
时间  :  4:00-4:35
课题  :  -
层次  :  文言文理解     
预果  :  加强学生对文言文的理解
活动  :
 i) 朗读课文,理解大意
ii)讲解字词,分析内容
iii) 分组讨论
iv)  订正
v)   做练习
道德价值  :  爱护环境                          
教具  :  短文
思维技能  :  作出预测                          
反思  :  学生能理解短文内容



日期  :  7.8.2014 (星期四)

Kelas  :  1F
Matapelajaran   :  Pendidikan Sivik dan Kenegaraan
Masa  :  2:00-3:10
Tema  4  :  Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysai
Unit 6  :  Cerita Rakyat Pelbagai Kaum (6A.6B)
Objektif  :  Pada akhir pelajaran ini, murid dapat  :
i.Mengenal pasti pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat pelbagai kaum.
ii.mengapresiasi cerita pelbagai rakyat.                     
iii.menghargai usaha-usaha yang dilakukan oleh pelbagai pihak untuk meningkatkan kesedaran tentangan pentingnya cerita rakyat.
Aktiviti  : 
vii.    pelajar membaca cerita rakyat pelbagai kaum
viii.  pelajar diminta mengatakan pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat.
ix.     Membincangkan tentang usaha-uasah yang telah dilakukan untuk meningkatkan kesedaran tentang pentingnya cerita rakyat.
Nilai  :  hormat-menghormati
ABM  :  buku teks
Refleksi  : pelajar dapat mengatakan pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat pelbagi kaum.




日期  :  8.8.2014 (星期五)

科目  :  华语                        
班级  :  3CDE                            
时间  :  1200-140
课题  :  二十一,大自然的启示
层次  :  2.1a(iii)层次一    
预果  :  学生能赏析现代文
活动  : 
i)   简介作者课文,分析内容
ii)  朗读课文,理解大意
iii) 讲解,分析内容
iv)  分组讨论
v)   订正,做练习
vi) 考名句精华
道德价值  : 崇高的品德                          
教具  :  课文
思维技能  :  鉴定资料的确实性                          
反思  :  学生能理解课文内容


科目  :  华语                         
班级  :  2ABC                          
时间  :  4:00-4:35
课题  :  -
层次  :  文言文理解     
预果  :  加强学生对文言文的理解
活动  :
 i) 朗读课文,理解大意
ii)讲解字词,分析内容
iii) 分组讨论
iv)  订正
v)   做练习
道德价值  :  爱护环境                          
教具  :  短文
思维技能  :  作出预测                          
反思  :  学生能理解短文内容


科目  :  华语                         
班级  :  预备班                           
时间  :  3:10-3:45
课题  :  十四,论语二则 
层次  :  成语     
预果  :  学生能进行成语接龙     
活动  :
i)   简介成语
ii)  令学生说出曾学过的成语
iii) 学生进行成语接龙练习(组)
iv)  讨论答案
道德价值  : 理智                           
教具  :  课文
思维技能  : 作出一般性的结论                
反思  :  大部分学生不能完成练习




No comments: