Friday, April 1, 2011

minggu ke-13(2011)

MINGGU KE 13 (2011) CHIN SHWEE CHYANG (S.28191) Tarikh : 28.3.2011 (Isnin) Kelas : 1L, 1C Matapelajaran : Pendidikan Sivik dan Kenegaraan Masa ; 12:50-1:00, 4:35-5:45 Tema 1 : Pencapaian Kendiri Unit 1 : Identiti Diri- (aktiviti 2C-Dilemaku) Objektif : Pada akhir pelajaran ini, murid dapat : i.menyatakan cara menyelesaikan dilemma yang dihadapi. ii.mengambil tindakan yang wajar dalam menghadapi pelbagai dilemma. iii.menunjukkan keyakinan untuk menyelesaikan dilemma. Aktiviti : i.perbincangan ii.membuat latihan Nilai : hemah tinggi ABM : buku teks Refleksi : pelajar dapat menyatakan cara menyelesaikan dilemma yang dihadapi. 日期 : 29.3.2011 (星期二) 科目 : 华语 班级 : 3GH 时间 : 11:00-12:40 课题 : 八, 口 技层次 : 3.2a(i)层次一 预果 : 学生能赏学析古典文学和把文言文绎为白话文活动 : i) 简介作者,分析文体 ii) 朗读课文 iii) 讨论,分析内容 iv) 引导学生逐句翻译 v) 口头翻译 vi) 分组翻译 vii) 订正,做练习 viii) 考名句精华道德价值 : 尊重教具 : 课文思维技能 : 作出一般性的结论反思 : 学生能理解课文内容 科目 : 华语 班级 : 2ABC 时间 : 2:35-3:10 课题 : - 层次 : 文言文理解 预果 : 加强学生对文言文的理解活动 : i) 朗读课文,理解大意 ii)讲解字词,分析内容 iii) 分组讨论 iv) 订正 v) 做练习道德价值 : 理智 教具 : 短文思维技能 : 作出预测 反思 : 学生能理解短文内容 Mata pelajaran : Pendidikan Seni Visual Masa : 3:25-4:35 Kelas : Peralihan Unit Pembelajaran :Asas Seni reka Tajuk : Unsur seni ruang Aktiviti : 1. Guru menerangkan membuat teknik membuat lakaran boyol air. 2. palajar membuat garisan pada dipilih dan pada kertas lukisan. Objektif Modul : Meneroka pelbagai unsure seni dan prinsip rekaan dalam asas Seni reka. Objektif pembelajaran dan pembelajaran : melukis Keperluan ; kertas warna , kertas lukisan, pensel warna Prosedur : 1. Menyatakan wujudkan pelbagai unsur seni dalam alam objek ciptaan manusia. 2. menyatakan wujudnya prinsip rekaan dalam alam dan objek buatan manusia. Refleksi : sebahagian pelajar sahaja dapat melakar dengan baik. 日期 : 30.3.2011 (星期三) 科目 : 华语 班级 : 3 ABC 时间 : 11:00-12:40 课题 : 八, 口 技层次 : 3.2a(i)层次一 预果 : 学生能赏学析古典文学和把文言文绎为白话文活动 : i) 简介作者,分析文体 ii) 朗读课文 iii) 讨论,分析内容 iv) 引导学生逐句翻译 v) 口头翻译 vi) 分组翻译 vii) 订正,做练习 viii) 考名句精华道德价值 : 尊重教具 : 课文思维技能 : 作出一般性的结论反思 : 学生能理解课文内容 科目 : 华语 班级 : 2GH 时间 : 2:35-3:10 课题 : - 层次 : 文言文理解 预果 : 加强学生对文言文的理解活动 : i) 朗读课文,理解大意 ii)讲解字词,分析内容 iii) 分组讨论 iv) 订正 v) 做练习道德价值 : 理智 教具 : 短文思维技能 : 作出预测 反思 : 学生能理解短文内容 日期 : 31.3.2011 (星期四) 科目 : 华语 班级 : 2GH 时间 : 11:30-12:40 课题 :语文知识层次 :句子成分 活动 : i) 简介句子成分 ii) 举例说明 iii) 做练习 iv) 订正道德价值 : 谨慎 教具 : 习题思维技能 : 作出分类 反思 : 一小部分学生语文知识差 科目 : 华语 班级 : 3GH, 3ABC 时间 : 2:35-3:10, 4:00-5:10 课题 : - 层次 : 文言文理解 预果 : 加强学生对文言文的理解活动 : i) 朗读课文,理解大意 ii)讲解字词,分析内容 iii) 分组讨论 iv) 订正 v) 做练习道德价值 : 爱护环境 教具 : 课文思维技能 : 作出预测 反思 : 学生能理解课文内容 日期 : 1.4.2011 (星期五) 科目 : 华语 班级 : 2ABC 时间 : 12:30-1:40 课题 :语文知识层次 :句子成分 活动 :i) 简介句子成分 ii) 举例说明 iii) 做练习 iv) 订正道德价值 : 谨慎 教具 : 习题思维技能 : 作出分类 反思 : 一小部分学生语文知识差 Kelas : 1A Matapelajaran : Pendidikan Sivik dan Kenegaraan Masa ; 4:00-5:10 Tema 1 : Pencapaian Kendiri Unit 1 : Identiti Diri- (aktiviti 2C-Dilemaku) Objektif : Pada akhir pelajaran ini, murid dapat : i.menyatakan cara menyelesaikan dilemma yang dihadapi. ii.mengambil tindakan yang wajar dalam menghadapi pelbagai dilemma. iii.menunjukkan keyakinan untuk menyelesaikan dilemma. Aktiviti : i.perbincangan ii.membuat latihan Nilai : hemah tinggi ABM : buku teks Refleksi : pelajar dapat menyatakan

No comments: